maanantai 18. kesäkuuta 2012

Demi tauolla ja Uma aksaa edelleen

Demi

Pakko oli pitää Demin kanssa taukoa, tokohommat kyllästytti sekä koiraa että minua. Nyt ollaan sitten muutama pikkukiva treeni pidetty ihan omassa pihassa, ei kovin vakavasti.

Vaihdoin luoksarissa käsimerkin suulliseen ensinnäkin siksi, että koira kuvitteli aina että silloin jotain lentää ja pälyili taakseen ja ympärilleen mutta jatkoi hämillään matkaa minua kohti. Toisekseen, tajusin ite sen, että en osaa tehdä sitä tarpeeksi lyhyesti ja jämäkästi, vaan se oli joko ihan kumma löysäräpsä tai unohdin koko käden ylös =D Oon nyt siis opettanu Demille vaan seis-käskyä (jäävässä mulla hiukka pidempi seiso).  On hoksannu sen hyvin. Luoksetulon loppua oon ottanu erikseen niin että jätän sen seisomaan ja kutsun luokse. Välillä vaan alkupätkää.

Jäävät menee nyt ihan hyvin, ainut vaan kun maahanmeno meni niin hyvin niin en sitä treenaillu juuri ollenkaan myöskään ennen treenitaukoa niin meinaa kuvitella, että seisominen on vaan se juttu. Ei oo lähteny nyt kääntymään perään seisoessa.

Hyppy ok, perusasentoon tulossa (tulee siis hypyltä suoraan) meinaa jäädä vähän vinoon. Istuu ihan ekasta käskystä. Ei hyppää edelleenkään kovin kauas, mutta pystyy näköjään ihan nätisti hyppäämään takas lähempääkin. 

Seuraamiseen ja käännöksiin oon nyt ihan tyytyväinen.

Paikkamakuuta oon nyt muutaman kerran treenannu omassa pihassa mennen autotallin taakse, muuta häiriötä ei oo kun autotallista kuuluva pauke.

Kapulan palautusvauhti edelleen hidasta jolkottelua. En saa vaan lisää vauhtia, en kiertämällä enkä millään, vaikka palkkais leikillä sen jälkeen.

Kaukoissa oon hoksannu sen, että minä vaan en saa jäädä jankkaamaan jos menee ekasta kerrasta hyvin. Pitää maltaa lopettaa tai koira kuvittelee, että se tekee jotain väärin. Nopeeta maahanmenoa oon tehny namilta sivulle alaspäin. Nyt ei ainakaan oo edenny, mut päätin että jos sitä alkais taas tehdä niin menisin vaan laittamaan sen takas lähtöpaikalle. Namipalkka on ollu sekä takana että välillä oon vieny kädestä esim maahanmenossa tassujen väliin. Välillä vapautan palkalle kun oon vierellä ja välillä kun oon vielä eessä. Eri määriä vaihtoja. Tein tuossa välillä sitä, etten käyttäny käsimerkkejä ollenkaan, pysyttelin tosin aika lähellä. Nyt taas välillä ne käytössä, varsinkin ulkona. Jos koira yhtään kattelee muualle niin sillon turha sanoa mitään käskyä, ei varmana kuuntele ja joutuu antamaan kaksi käskyä.

Toiveissa olis päästä syksymmällä kisaamaan. Voi kai sitä mennä keskeneräisenkin koiran kanssa, mut haluun mennä kunhan vähä ees varmempaa.


Demille tein muuten jälkeäkin pellolle tuossa loppukeväästä, mutta harmillisen useasti oli murkut hyökänny frolicceihin niin meinas Demi ottaa itteensä kun ne puri sitä sitten kieleen =(

Uma

Uman kanssa ollaan treenattu kerta viikkoon agin valmennusryhmässä ja silloin tällöin käyty omatoimisesti treenaamassa. Tosi hyvin edistyy =)

Näyttelykurssilla ollaan oltu myös mutta harmillisen vähän, kun on tässä keväällä/alkukesästä nuita pihahommiakin... Huomenna näyttelykurssin vika kerralla "mätsärit", toivottavasti menee hienosti, 1.7. ollaan nimittäin osallistumassa Aussie erkkariin, molempien ekat näyttely ever!! Jännää! =D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti